Idag blir det middag ute

Ute, med det menar jag restaurangmat som vi plockar med oss till en gräsplätt, Lea får springa omkring och vi kan sitta ner och äta utan att andra matgäster blir störda av ett barn som vill leva loppan.

Jag kan själv bli irriterad på småbarn på restauranger.. inte dagtid, men på kvällen, då tar jag inte med mig Lea på restaurang, som när vi var barnlediga och satte oss på en skön uteservering vid halv nio på kvällen, så sitter det barn där med sina föräldrar(?!) njä, jag vill ju ha mina barnfria tid utan barn. Det finns ju givetvis undantag, inget är skrivet i sten. Men halv nio känns sådär att ha småbarn på restaurang.

Jag som älskar thaimat ska ta det och jag kan tänka mig att min sambo kommer vilja gå förbi Texas och införskaffa något därifrån och lilla Lea får hm.. vi får se, något från något av de ställena.


Peace out!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0