Gryta

En köttfärsgryta,

Jag gör den olika precis varje gång jag gör den, allt beror på vad man har hemma, det viktiga är dock att man har hackad bacon i eftersom den ger en lätt rökig smak.

En lök
Köttfärs för 4 pers
vitlök, så många man vill ha, jag tar alltid massa vitlök.
ett paket bacon, hacka, eller klipp den i kanske 2 cm breda bitar.
finhackade soltorkade tomater.
Två sorters bönor, brukar köra svartabönr och kidneybönor.
Salt och peppar,
lite tomatpuré om man vill det.
Passerade tomater, lagom för att man ska vara nöjd med konsistensen.
Kan vara bra att tillsätta något sött, kanske lite ketschup eller en rökig bbq-sås, eller kanske bara lite socker. Man måste få en balans.
Nu kommer man till själva kryddandet, har man småsmå barn, ja kanske man nöjer sig såhär.
Men annars kan man köra i lite chili, cayennepeppar, rökt paprika kanske. Precis det som gör att ens smaklökar säger mums.

Jag lagar alltid mat på en höft, har blivit så i ochmed att jag gillar matlagning och jag gillar att prova olika saker, eller samma saker på olika sätt. Ingen rätt är sig lik hemma hos oss.

Tillbehör: Nachochips.

Om man vill hålla sig utan onyttigheter så skippa chipsen och kör bara en liten sallad till.

Namnam, nu ska vi äta!


Kommentarer
Postat av: who the fuck is

Helt klart värt att testa :). Baby olja is tha shit hah ;). Hoppas du får en fin fortsatt kväll!

2010-06-30 @ 17:29:46
URL: http://whothefuckis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0