Laga mat på det som finns

Så galet god middag. Jag älskar att laga Kajsa Warg, man tager vad man haver..

Idag blev det kycklig som jag skickat, stekt bacon och lök. Jag hade i lite fond med ett par dl vatten, soja, ingefärsmarmelad, curry, mangocurry, salt. Allt fick puttra upp och sedan tärnade jag färskpotatis i 4 tärningar, som hade blivit över från igår, alltså redan kokta. Detta fick ligga och puttra under lock en 10 min en kvart. Sedan klickade jag i lite lätt cremé fraiche. Serverade detta med pasta.

Det kanske inte låter gott.. men det var lite av himmelriket, potatisen var verkligen perfekt och ingefärsmarmelanden var så himla god i, gav lite sötma till all soja, salt och inte minst sältan från baconen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0