Blåbärsplock och jordgetingar

Vi skulle vara riktigt hurtiga på eftermiddagen idag och begav oss ut i skogen där det finns jättemycket blåbär.. eller brukar finnas, sommaren har varit så varm så alla blåbär var jättesmå och torra.

Dessutom i vår promenad ute i skogen så upprörde vi ett jordgetingbo, min far och Lea spatserade före oss, lyckades gå precis vid deras bo, som tur var så hann de gå vidare utan att ta någon skada, men när jag kom efter med min mor och J så var jag påväg att trampa rakt i ett stim av galet arga bin, kanske på 30-40 st. Wihoo!



Kommentarer
Postat av: Erika

Jag har trampat i ett jordgetingbo en gång, men jag hann undan =)

En annan gång så gjorde en hund vi hade samma sak och hon hann inte undan utan kom hem med bulor fulla ansiktet, stackarn.



Sv. Synd att inte det stället finns i övik, så smarriga smoothies =)

2010-07-12 @ 21:05:24
URL: http://morgondimma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0