Karma eller nåt?!

Positivt tänkande drar till sig positivitet.. är man glad så utstrålar man glädje till andra.. så borde alla försöka se på saken, galet många är allt för bittra, ute på stan stöter man på bitterhet precis överallt. Eller var man än kikar, bloggar, bussen, tidningen.. you name it. Jag har lite svårt att förstå varför man aktivt väljer att vara den personen när det faktiskt är mycket trevligare att försöka leva lite mer positivt, visst, om någon skulle känna sig träffad av att läsa detta och bli smått irriterad.. japp, då kanske man ska rannsaka sig själv.
Givetvis kan man drabbas av något trauma, men det hoppas jag vem som helst skulle förstå att det inte är riktigt det jag försöker förklara.
Testa själva om det skulle göra någon skillnad, jag kan själv vara lite bitter ibland, men hm.. inte på det sättet. Jag är en glad person i grund och botten, hälsar på busschauffören, är allmänt trevlig mot andra människor.
Sen kan man givetvis inte undgå att träffa riktiga puckon, men istället för att bli otrevlig är det roligare att vara ännu trevligare, det svider mer i de bittra små människornas ögon.

Vi borde avskaffa bitterheten, eller är det så att den gör sig mer hörd nu under vintern bara och kommer tonas ner till våren?



Kommentarer
Postat av: Annika

Håller ABSOLUT med dig!

Tack för den snälla kommentaren :)

2010-01-12 @ 20:54:33
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0