Vad ska jag göra?

Nu när jag ändå har tid ska jag skriva av mig lite.

Jag tror att min sambo har något fel på sitt hjärta, men han vägrar gå och kolla det, eller alltså, han säger att han ska göra det någon gång, men han gör aldrig det.

Han är trött jämt, även när han sovit länge, han fick förra sommaren hjärtklappning flera gånger (vet inte om han får det fortfarande, han kanske inte säger något eftersom jag är på honom om att han ska uppsöka läkare).

Det värsta av allt är att han för något år sedan var och gjorde ett EKG, datorn sa då att han låg i riskzon för hjärtinfarkt, läkaren viftade bort det med att det inte var något att bry sig om (?!) kanske för att han är alldeles för ung för att ligga i riskzonen enligt statistik.

Den här sommaren har jag sett att hans blodcirkulation inte riktigt fungerar som den ska, hans fingrar kan bli lite lila/blå. Hans hjärta orkar alltså inte pumpa ordentligt..

Allt detta tillsammans skriker RING LÄKAREN! men han tar inte tag i det..

Det här upptar mina tankar väldigt ofta och jag är orolig.




Kommentarer
Postat av: Fröken M

oj, jag förstår att du är orolig, men tyvärr är det ju svårt att tvinga iväg någon till doktorn och han kanske undviker detta av ren rädsla ?

2010-08-21 @ 12:18:40
URL: http://frokenmela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0