Fredag på akuten

Leas blåsa på handen började sippra sårvätska. När vi har på brännskademottagningen så hade dom sagt att om den spricker måste vi åka in till akuten. Annars hade vi haft tid på måndag.

De klippte bort all död hud.. och under fanns bara kött, det var fruktansvärt att se. Hennes smärta var panikartad och trots all smärtlindring hon fått så skrek hon länge till. Hela natten har vi varit vakna, hon har gråtit av smärta och jag har inte kunnat göra något förutom att klappa och krama.

En kaotisk natt.. jag hoppas att det värsta är över nu. På torsdag ska vi tillbaka till brännskademottagningen, jag vet inte riktigt vad det är dom ska göra där, men hon ska ha massa smärtlindring och så ska det komma ett smärt-team(?) dit. Kanske måste det transplanteras hud eftersom ytan är så stor där det inte finns någon hud.

Sånt här ska inte hända och jag kan inte annat än hoppas att ingen annan behöver vara med om något liknande.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0