UFC..

..en tröst i natten.
Jag väntar fortfarande på min sambo, han är på hemgång, sen ska vi kolla på en UFC-match. Det har varit flera bra matcher ikväll, men om ett tag kommer en favorit, GSP, eller Georges St-Pierre. Jag har inte sett en enda match som han förlorat, han är galet duktig.

Sen kan jag säga att jag säga att jag inte kan förstå var ifrån mitt intresse för UFC kommit, men det började med K1, kunde kolla hela nätter på K1-turneringar, på den tiden, (den tiden är kanske för 5-6 år sen) var UFC inte alls bra, det var ganska dåligt uppstyrt över huvudtaget, men nu är det riktigt bra och underhållande. En dröm är att kunna gå på en stormatch någon gång med bra sittplatser, inte billigt..

Det kan diskuteras av och till om det är vettigt att stå i en ring och slåss, svaret är väl ganska glasklart, nej, inte direkt vettigt kanske. Det finns väl bättre saker att lägga tiden på än att slåss. Jag som dessutom egentligen ogillar blod och överhuvudtaget "skador", folk som får ont, men något med UFC triggar mig. Nej, det är inte att det är massa lättklädda vältränade killar, jag kan bara inte sätta fingret på det..

Jag är lite förbryllad över mig själv ibland..



GSP


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0