Kelli the Pitbull

Ett litet inlägg till finaste Kelli. Vi hade en liten voffe när Lea var bebis, tyvärr så orkade jag inte ta hand om både hund och bebis, det blev bara för mycket. Det är så himla trist. Hon var helt fantastisk med Lea, så alla ni som inte har kunskap i hunden pitbull/amstaff/engstaff, det har som alla andra många gånger sagt, det har inte med hunden att göra, det är ägaren som det är fel på om hunden beter sig felaktigt. Och nej, det töntigaste är att folk tror (?!) att dom låser käkarna, det stämmer inte, däremot är deras käkar otroligt starka, jösses vad Kelli kunde hänga kvar i rep, hon dinglade i luften och slet och slet.
Det som kan skrämma folk dessutom är deras "kampiga" sätt att leka, men det är så dom leker, det ska gruffas och buffas, så deras kompisar är ju ofta lite större hundar som gillar likadana lekar, en av kellis bästa vänner var en fransk bulldog hahaha, men dom lekte mest kurragömma :)
Åh, älskade lilla Kelli, vad jag saknar henne.






Helt fantastisk. Hon var ganska töntig också, ingen tuff pitbull :)



Kommentarer
Postat av: Ida

Åh vilka mysiga bilder, ja det blir mycket när bebis kommer =) förstår att du saknar hunden ibland.

Mitt syloft är på http://galetfamiljeliv.blogg.se/syloft

Ha det gott!!

2010-07-02 @ 11:57:47
URL: http://galetfamiljeliv.blogg.se/
Postat av: who the fuck is

Underbart, mitt ex hade en en liten fegis till staffe med, helt underbar, men som sagt en liten fegis hehe

2010-07-02 @ 12:20:10
URL: http://whothefuckis.se/
Postat av: Erika

Så söta både Kelli och Lea!

Synd att du var tvungen att skiljas från henne.

Folk har så mycket fördomar om den rasen/raserna så jag blir alldeles rädd!

På mitt jobb har det varit vilda diskussioner om sådana raser och de är så okunniga de som häver ur sig att det är hundens fel och blabla. Och de har inget som helst intresse att ta reda på fakta eller lyssna på när jag argumentarar emot deras falska föreställningar. Trist!

2010-07-02 @ 21:05:54
URL: http://morgondimma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0