Håna barnen..

Utan att klanka ner på någon, tanken är givetvis jättefin.

Men, idag var det visst en dag då man skulle bära något vitt för att visa sitt stöd för barn som blir utsatta för våld. Om jag var ett barn som blev utsatt för våld och lite gulliga människor här och var tänkte "nu ska jag visa att jag inte tycker att det är ok"... så sätter dom på sig något vitt och fortsätter precis som vanligt med sitt. Jag vet inte, men det känns lite hånande mot de utsatta, eller är jag ute och cyklar?

Om man vill göra något för dessa barn, gör något mer handlingskraftigt än att slänga ett extra öga i garderoben.

Det här är exakt samma sak som när man skulle ha på sig (har för mig) rött för att visa sympati för munkarna som förföljdes. Vad gör det för skillnad, i dessa lägen är det tyvärr inte tanken som räknas.. I'm sorry.

Det är min åsikt, ingen behöver hålla med mig, så ni fina och härliga människor som anser att om ni sätter på er vitt så mår de drabbade barnen bättre, så gör det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0