Skatteskuld suger..

Hade en skatteskuld på kanske 25 000, något mer kanske, men idag har jag betalat in allt, den skulle vara betald senast 12 mars, men varför vänta, lika bra att betala bort skulder, såna är aldrig bra att ha. Skatteverket ska ha pengar för allt, precis allt. Den där skatten hade inget att göra med mina intjänade pengar som jag jobbat ihop, dom skattar jag ju för varje månad, precis som alla andra. Men så fort man tjänar mer pengar på något vis så ska dom ha sin del av kakan, som att man hade en delägare i sitt privatliv och i sin privatekonomi, så ska dom ha sin andel, men dom har inte hjälpt mig att tjäna ihop dom pengarna.. inte på något sätt, men men.. hjälper inte att vara bitter :) givetvis ska regeringsmännen och andra toppade personer inom den statliga sektorn ha lön för det jag tjänar ihop.. Ok, en sak att skatta till sjukvård, brandförsvar, polis mm. men jag är faktiskt inte för att betala topplöner för dessa människor som håller varandra om ryggen.. buu för er!


Kommentarer
Postat av: Erika

Det är så trist när man måste betala in mer skatt.

Som du säger är det drygt att veta att en del av pengarna går till topplöner.

Allt hade fått gå till sjukvård, skola mm istället.



Sv. Det låter som en bra uppfinning. Nu måste jag ha en egen distrasehållare =)

2010-01-25 @ 19:15:34
URL: http://morgondimma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0