Hur ofta kan man vara trött?

Dagen efter, barnvaktande funkade galant, vi är bara lite trötta idag. Lea kände sig nog lite åsidosatt, vi har med andra ord fått en försmak på hur det skulle vara att skaffa ett litet knytte till. Vi kommer ju inte skaffa entill på ett tag, men en glimt på hur Lea kommer ha det fick vi. Hon har idag varit lite omöjlig, mycket berodde nog på trötthet även från hennes sida, men jag har nog aldrig varit med om att hon skrikit så mycket förut. Det var nog lite påfestande för henne.
Det kan vara lite läskigt att ta hand om någon annans barn, man vill ju så gärna att det ska gå bra. Vi får se till att va barnvakt snart igen så föräldrarna får lite egentid oftare, det behövs verkligen har jag lärt mig.

När jag skriver så märker jag att jag har en genomgående status, trött är det enda ord som beskriver det bäst. Jag är trött jätteofta. Jag har iofs kanske sovit en hel natt ett par gånger sedan jag var i 6:e månaden.. så i vår blir det två år.. starkt jobbat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0