Diskriminerande män..

Ok, jag funderar starkt på att lämna mitt konsultuppdrag, jag vill kunna vara kreativ i projekten som är i gång, det är svårt när jag måste fokusera på ett annat arbete då, men samtidigt så har man ju faktiskt ett ekonomiskt ansvar när man skaffat barn.. kan inte hoppa omkring hur som helst.
Konsultuppdrag är bra när man faktiskt vill kunna gå när som helst, jag har dessutom ett avtal som säger att jag har rätt att gå på dagen om jag vill, just nu lockar det väldigt mycket, att bara höra av mig och säga att jag inte kommer mer, men det känns inte heller helt ok..

Att det ska vara så svårt med arbetssituationer ibland.. jag har verkligen ingen aning om hur jag ska göra, har funderat och funderat under helgen, kunde knappt sova inatt för att jag inte kunde komma fram till något vettigt beslut.

Vad göra?

Det som gör att jag inte vill stanna kvar är att jag inte riktigt uppskattar företagsledningens synsätt på vissa saker och attityden som råder.

Jag har skrivit om det tidigare, men väldigt diskret.. eller i alla fall vad det handlar om. Men det är nämligen så att det finns ett misstycke mot småbarnsmammor.. eftersom det kan behövas att man stannar hemma med sjukt barn ibland.. nej, jag vet, det är inte lagligt och visst skulle man kunna göra något åt saken, men det känns inte om jag riktgt orkar eller känner för det. Jag vill hellre bara sluta, på det viset kommer det märkas hur mycket som kommer gå galet, där kommer straffet istället..


Kommentarer
Postat av: who the fuck is

Hm lät inte som någon hit de där, men gör de som känns rätt för DIG. hoppas du får en bra dag iaf !

2010-01-26 @ 08:46:46
URL: http://whothefuckis.se/
Postat av: Erika

Fy så trist med en sådan attityd mot småbarnsmammor ;(

2010-01-26 @ 21:56:16
URL: http://morgondimma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0