Att hjälpa utan baktanke

Jag har precis skickat iväg AKUT100 till 72900 för att donera 100 kr till hjälparbetet i Haiti, iband tänker jag att det lilla jag gör inte har någon betydelse i det stora hela, men när det gäller såna här katastrofer som nu i Haiti har man verkligen inte tillåtesle att vara så ignorant som jag själv är ibland, det lilla jag gör tillsammans med alla andra är det som räddar liv, ger barn sjukvård, barn som förlorat sina föräldrar och hem.. jag mår så otroligt dåligt av tanken på just alla barn som inte kunde räddas, men även de som kunde räddas och att de behöver all hjälp de kan få. 100 kr är som sagt inga summor, två öl tex. Så jag kan avvara detta, trots att jag är en småbarnsmamma som inte arbetar full tid..


Kommentarer
Postat av: Anna

Någon måste börja, så är det. Jag har stående överföring till Läkare Utan Gränser och Amnesty och skänker självklart pengar i sådana här akutsituationer, fast jag inte har mer inkomst än studiebidraget. Tänk om ALLA skulle vara lite osjälviska nångång iaf..

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.. Klyschigt, men sant!

2010-01-23 @ 16:13:48
URL: http://gronanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0