En helg utan barn..

Jag respekterar människor som väljer att adoptera bort barn, så mitt inlägg handlar inte om att på något vis klank ner någon annan person för deras val.

Däremot har jag själv ingen förståelse i hur man lyckas, hur man känslomässigt klarar av att ge upp ett barn som man har burit på i 9 månader, det är en sån kärlek som skapas och frodas med dessa månader. Kanske om man från början bestämt att ge upp barnet, att man låter bli att knyta an till barnet.
Jag kan som sagt bara se till mig själv, och därav kan jag inte förstå hur man klarar av något så otroligt svårt.
Lea har haft barnvakt i två nätter för första gången denna helg.. jag tyckte inte att det var roligt, det kändes som för lång tid för min del, jag behöver henne, jag har ett behov av att ha henne nära mig, att jag vet exakt hur hon mår, och veta att jag hela tiden kan se till att hon har exakt det hon behöver. Visst, det har inte gått någon nöd på henne, hon har haft en kalashelg med massa lek.. men vad jag har saknat henne, mitt lilla hjärta.

Igår var jag och min sambo ute och åt, fantastisk mat, jag älskar maten på Bröderna Olsson, därefter tog vi en Irish på Bishops, sen orkade vi faktiskt inte vara ute, så vi gick förbi mataffären och köpte på oss 1,5 kg plockgodis haha, sen bäddade vi ner oss i soffan med allt godis och kollade lite på melodifestivalen, vi båda somnade innan det var slut. Så roliga saker gör vi när vi är barnfria.. haha, ibland får man erkänna sig besegrad av sömnbristen, så enkelt är det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0